محل لوگو

کارورزی3 (کنش پژوهی) راهنمایی و مشاوره


کارورزی3 (کنش پژوهی) راهنمایی و مشاوره

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 108

 

 

 

 

مقدمه:

( 1- اهمیت کارورزی از نظر شما به عنوان یک کارورز 2 – تاًثیر تکالیف کارورزی 1 و 2 بویژه کارورزی 3 در رشته حرفه‌ای دانشجو شما.)

1 – اهمیت کارورزی از نظر شما به عنوان دانشجوی کارورز:

به عنوان یک دانشجو معلم و با توجه به این که بعداً به عنوان یک معلم باید در مدرسه حضور یابم گذراندن دوره‌های کارورزی در مدارس می‌تواند تا حدودی توانایی‌هایی که به صورت بالقوه از طریق واحدها و دروسی که مرتبط با امر تحصیل، تدریس و پرورش هست را به توانایی‌های باالفعل تبدیل کند.

کارورز با مشاهده موقعیت‌هایی که در مدرسه میان دانش‌آموزان و اولیا مدرسه اتفاق می‌افتد و تاًمل و تفکر درباره آنها، بهتر می‌تواند با موقعیت‌های غیرقابل پیش‌بینی مواجهه شود، و عملکرد بهتری داشته باشد و تا حدودی آن‌ها را پیش‌بینی کند و برای بوجود نیامدن موقعیت‌هایی که به مسئله آموزش و پرورش دانش‌آموزان آسیب وارد می‌کند تمهیداتی را بیاندیشد؛ هم‌چنین دوره‌های کارورزی و قرار گرفتن در کنار کسانی که عموماً سالهای زیادی سابقه تدریس و حضور در فضای آموزشی دارند می‌تواند به افزایش تجارب کارورز کمک کند.

حضور کارورز هرچند ساعاتی محدود در هفته این امکان را می‌دهد تا محیط مدرسه را به عنوان یک معلم درک کند و دقت در فضای فیزیکی، قوانین، نوع آموزشی که در مدرسه جاریست و فضای عاطفی که بر روابط حاکم است نیز به افزایش این درک کمک می‌کند؛ وقتی با نگاهی موشکافانه و تحلیلی به همه چیز نگاه می‌کند خودبه‌خود این مسائل در ناخودآگاه وی مهم جلوه می‌کند و بعدها که معلم شد نیز به این مسائل حساسیت نشان می‌دهد.جایگاه حرفه ی معلمی در جوامع مختلف بویژه کشور های در حال توسعه از موقعیت اجتماعی مهمی برخوردار است،لذا تربیت و تامین نیوی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش وظیفه سنگین و داری اهمیت است،که در کشور ما بر عهده ی دانشگاه فرهنگیان می باشد. در علوم مختلف همواره در مورد مفاهیم تئوری و عملی و بکار بردن دانش و اطلاعات آموخته شده در عمل، جهت تثبیت آنها بحث بوده است.در آموزش دانشجو معلمان نیز این موضوع توسط کارورزی نمود بیرونی می یابد و مفاهیم آموخته شده توسط دانشجو معلمان در طول تحصیل ، چه قبل و چه حین کارورزی ، از نظریه های روانشناسی پیاژه ، ویگوتسکی ، گاردنر ، تا نظریات کانت ، دیویی در اصول و فلسفه در قالب درس هایی همچون روانشناسی عمومی و تربیتی ، فلسفه ، جامعه شناسی و اصول و مبانی اموزش و پرورش گرفته تا مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی ، روش ها و فنون تدریس و ادبیات کودکان و... همه و همه زمانی مفید خواهند بود که توسط دانشجو معلم کارورز ، مورد استفاده قرار گیرند. بدون تردید کارورزی نه تنها وظیفه ی پیوند میان نظر و عمل را دارد بلکه در پرورش هویت حرفه ای دانشجو معلمان نقش اساسی دارد. تعهد ، تخصص ، پویایی ، پیشرفغت و بالندگی باید در طول تحصیل و بویژه کارورزی حاصل گردد.


مبلغ قابل پرداخت 4,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 207

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما