محل لوگو

گزارش کارورزی دادگستری


دانلود گزارش کارورزی دادگستری

دادگستری مرودشت

تعداد گزارش ها:101

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 145

 

 

 

 

 

مقدمه

وکالت امر مباح و مشروع بوده و به قائم مقامی موکل در انجام کاری صورت می گیرد در این میان وکالت در دادگستری که به بعضی دفاع یا استیفای حقوق موکل در مراجع و محاکم قضایی است با توجه به فنی و تخصصی بودن دارای شرایط و ضوابط و رفتار کنشی و واکنشی خاصی است که باید قبل از شروع و آغاز به کار از اهل فن و تجربه و اطلاعات و آموزش کافی تحصیل نمود. شغل وکالت بیش از جنبه علمی و آکادمیک آن دارای جنبه فنی و حرفه ای است یعنی قبل از نگاه علمی و حقوقی باید بدان نگاه فنی و حرفه ای داشت چه بسا کسانی که در زمینه تئوریک و علمی آگاهی و وقوف کامل داشته باشند ولی از لحاظ فنی و حرفه ای دچار فاقد اطلاع و تجربه باشند در نتیجه موفقیت لازم را در این زمینه کسب نمی نمایند آنچه که محتوا و فحوای فنی و حرفه ای این شغل را تشکیل می دهد روابط عمومی فعال و آگاهانه با موکل و قضات است و با عوامل موثر و دخیل در کار یعنی مواجهه خوب و به موقع و بهینه و با تمام عوامل موثر در انجام کار و با بهره گیری از تجارب دیگران که بی شک موفقیت در این بعد در گرو هر چه بهتر و بیشتر استفاده از تجارب خود و دیگران است.

بسمه تعالی

دفاتر موجود در دفتر کارگاه به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

الف) دفاتر عمومی که معمولاً در ادارات از آنها استفاده می شود.

  • دفتر اندیکاتور:که نامه های وارده و صادره در آن ثبت و از ابتدای سال با شماره یک شروع می شود.
  • دفتر ارسال:مراسلات هر گونه نامه ای که از شعبه خارج می شود شماره آن در این دفتر ثبت می گردد.

ب) دفاتر حضوری:

1- دفتر ثبت کل:این دفتر در کلیه واحدهای قضایی مورد استفاده قرار می گیرد هر پرونده اعم از حقوقی و کیفری قبل از ثبت در شعبه در دفترکل ثبت می شود.

2- دفتر آمار دادنامه:در این دفتر نتیجه دادرسی کلیه پرونده ها ثبت می شود و دادنامه هایی که توسط دادگاه نوشته می شود در این دفتر ثبت می شود و کلاسه پرونده و نوع جرم و تاریخ جرم و همچنین طرفین و شرحی از موضوع در آن قید می گردد.

3-دفتر اوقاف: در این دفتر اوقاف دادرسی حضور اصحاب دعوی به سال، ماه و روز تعیین و ثبت می شود نتیجه اقلامات انجام شده از جمله وقت دادرسی که به جلسه دیگر موکول شده است در این دفتر ثبت می شود.

4- دفتر ثبت لوایح:لوایح که از طرف اصحاب دعوا وکلای آنها به دادگاه تقدیم می شود در این دفتر ثبت می گردد و با یادداشت شماره ثبت در دفتر لوایح امکان پیگیری لوایح میسر می گردد.

5- دفتر ثبت عرایض: هر پرونده حقوقی و کیفری پس از ثبت در دفتر کل در دفتر شعبه نیز ثبت می شود.

6- دفتر بازداشتی:افرادی که توسط قضات محاکم به زندان یا بازداشتگاه معرفی می شوند در این دفتر ثبت می شود و نتیجه آزادی آنها نیز قید می شود با بررسی این دفتر به آسانی می توان تعداد بازداشت شدگان و کلاسه پرونده هایی که دارای زندانی می باشد را مشخص کرد.

7- دفتر اجرائی: پس از صدور احکام و قطعی شدن آن به تقاضای خواهان در پرونده های حقوقی اجرائیه ها در آن ثبت و به دایره اجرای احکام حقوقی ارسال می شود. و اجرائیه های صادره در این دفتر ثبت می شود.

8- دفتر تجدید نظر:برای تسهیل در امر پاسخگویی به مراجعین پرونده هایی که به دادگاه تجدید نظر ارسال می شود در دفتر مخصوص ثبت می شود و این دفاتر در دسترسی به پرونده ها موثر می باشند و مراجعین می توانند زودتر به پرونده خود مراجعه نمایند.

9- دفتر راکد:پرونده هایی که تصمیم نهایی در مورد آنها اتخاذ شده و اقدامی ندارد و به بایگانی راکد فرستاده می شود در این دفتر ثبت می شود که در شعب دادگاه بدوی کیفری و حقوقی می باشد و در دادگاه تجدید نظر دفتر راکد نداریم.

 


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 260

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما