محل لوگو

پاورپوینت تحولات نهاد خانواده


پاورپوینت تحولات نهاد خانواده

پاورپوینت تحولات نهاد خانواده

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 26

 

 

 

 

بخشی از متن:

خانواده اولین و مهمترین واحد اجتماعی است که از افرادي که بطورنسبی یا سببی درکنارهم زندگی می کنند ، تشکیل می گردد. ایناعضاء و افراد معمولاً هدف مشترکی مانند: تهیه غذا، مسکن، رفع نیازجنسی و فرزند پروري و.... را دنبال می کنند. نهاد خانوادهدرزمان هاي متفاوت و درجوامع گوناگون ، اشکال و کارکردهاي متفاوتی داشته و در طی قرون، همواره درحال تغییر و تحول بودهاست. اما آنچه که براي تمامی صاحبان اندیشه مهم بوده، تأثیر شگرف و ارتباط تنگاتنگ فرهنگ و نگرش خانواده بر سایر نهادها ومؤلفه هاي بشري است. به گونه اي که زندگی خانوادگی را "کلید فهم جامعه انسانی" می دانند. به عبارت دیگر خانواده نهادي بنیادینو اساسی است که سایر نهادهاي اجتماعی را تحت تأثیر خود قرار داده و تغییرات آن، تحولات سایر واحدهاي دیگر را در پی دارد.

 

....

 

 

دراین راستا به تعدادي از تغییراتی که در خانواده هاي ایرانی صورت پذیرفته اشاره اي فهرست وار می کنیم.

تغییر در آموزش و سطح تحصیلات:

( نرخ سواد و آموزش در اعضاء خانواده و بخصوص زنان بسیار افزایش یافته است. این تغییر ، اثرات عمیقی در فرهنگ، ساختار سیاسی، مطالبات و رفتارها داشته است(

تغییر درآمار ازدواج و طلاق:

( ازدواج از لحاظ کمی و کیفی متغیر شده است.تغییر درشیوه هاي همسر گزینی، تحرك جغرافیاییازدواج، انتظارات از همسر، سن ازدواج، معاشرت قبل از ازدواج، افزایش سن ازدواج، افزایش آمار طلاق، عدم اطاعت محض زنان از مردان سلطه طلب، کاهش تعداد موالید و...)

و...


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 121

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما